به گزارش شهرآرانیوز - در یکیدو سال گذشته شیوع کرونا باعث شد که خیلی از شرکتهای بزرگ و کوچک بیشتر از قبل به فکر دورکاری و انجام کارها بهصورت غیرحضوری بیفتند. خوشبختانه از سالها پیش، زیرساختهای دیجیتالی گوناگونی برای این موضوع بهوجود آمده است که به شما کمک میکند تا بتوانید بهراحتی و از راه دور با تیم کاریتان ارتباط داشته باشید، پروژهها را تعریف و وظایف هرکدام از اعضا را مشخص کنید. در این مطلب با تعدادی از بهترین اپلیکیشنهای کار تیمی بیشتر آشنا میشویم.
برنامه «Trello» به کسبوکارهای کوچک این امکان را میدهد که بینهایت چکلیست، تابلو، فایل ضمیمه و کارت بسازند. اعضای تیم میتوانند وظایف افراد را بهصورت کارت مشاهده کنند و درباره آنها نظر دهند. امکان افزودن انواع فایل به کارتها هم وجود دارد و اعضا بهراحتی میتوانند در بستر این برنامه به مبادله فایل بپردازند.
اپلیکیشن «Redbooth» امکانات گوناگونی را در خود جای داده است و همه آنها به بهبود عملکرد تیم کمک میکنند. برای نمونه میتوان به برگزاری جلسات ویدئویی با کیفیت اچدی، تنظیم وظایف افراد در تابلوها، نمایش وظایف بهصورت فهرست با نمایش زمان پایان اشاره کرد. پیگیری عملکرد هرکدام از اعضای تیم نیز با استفاده از این برنامه امکانپذیر است.
با استفاده از این نرمافزار مدیریت تیم میتوانید کنترل و نظارت کاملی بر همه وظایف و پروژههای تیم کاریتان داشته باشید. به کمک قابلیت ویرایش زنده که برای فایلها وجود دارد، میتوانید بهصورت لحظهای تغییراتی را که دیگر اعضا روی فایلها اعمال میکنند، مشاهده کنید. امکان آپلود و ویرایش فایل بدون ذخیرهکردن آنها در رایانه نیز در این برنامه وجود دارد و همچنین به کمک آن همه اعضای تیم میتوانند از راه دور با هم در ارتباط باشند.
برنامه «Slack» یکی از اپلیکیشنهای مدیریت تیم برای کسبوکارهای کوچک به شمار میرود. کانالهای «Slack» را میشود بر اساس پروژه، موضوع و تیم دستهبندی کرد. مکالمات در آن قابلیت جستوجو دارند و بهسرعت میتوانید اطلاعات دلخواهتان را پیدا کنید. همچنین به کمک این برنامه میتوانید با اعضای تیم تماس صوتی یا ویدئویی برقرار کنید.
اپلیکیشن «Scoro» برنامهای جامع برای مدیریت تیم به شمار میرود که به کسبوکارهای کوچک کمک میکند تا بهصورت کارآمدتری تیمها و پروژههای خود را مدیریت کنند. یکی از امکانات این برنامه، صفحه متمرکز آن است که به کمک آن اعضا میتوانند نظرات، فایلها، فاکتورها، هزینهها، ملاقاتها و جلسات زمانبندیشده و زمان صرفشده برای انجام هرکدام از وظایف را مدیریت کنند.